MATRES
(FIOT 34)
FESTIVAL INTERNACIONAL OUTONO DE TEATRO DE CARBALLO
UN VAL DE LÁGRIMAS NUNHA CASA DE MONECAS
SANTIPAZOS
É posible que o meu lacrimal quedara seco por exceso de
uso? Pode ser que a capacidade de empatía ten data de caducidade, sendo eu un
ser tan sensible que me ruborizo só de pensalo?
Por qué, pregunto na intimidade máis íntima, deixei de louquear polo
merengue, (o doce, xa que polo musical nunca tiven excesiva atracción), e
paseime a esa seita que goza do picante e o salgado? Cal foi o tráxico momento
no que pasei a considerar que o sentimentalismo exaxerado forma parte da masa
dun biscoito no que o azucre cristaliza coma se fose un verniz? Por qué me
molesta tanto que queiran facer bonitos acontecementos tan crueis como que túa
nai morra de cáncer, sendo ti un neno? Teño culpa eu de que existiran Duncan
Dhu? Cómo pode ser que moitos espectadores pensen que se che cortan as mans nun
escenario quedas manco total e póñense a chorar e miran para as súas por se
acaso é unha praga? Qué poder teñen eses actores travestidos de monicreques
para introducirse nos teus miolos e convencerte de que nunha casa de monecas
hai algo máis que cartón pintado?
Pois si. “Matre” da Compañía Campi qui Pugui, demostra
que esa é a maxia do teatro. O marabilloso mundo do engano no que algúns nos
cuestionamos a propia existencia. Persoalmente termino empachado, pero outras
saen cos ollos vidrosos. Queremos pensar que podemos chegar a ter unha
existencia agarimosa e comprensiva na que sempre haberá alguén para protexernos
das desgrazas que o azar nos depare. Todos se doen dese moneco que se enfada
porque se da conta de que queren engaiolalo con chuches para que non sufra por
esa falta irreparable da propia nai. E eu, tan pouco condescendente, acabo de
acordarme de Andalucía. Xa saben, supoño.
Teño que aclarar que o merengue da “San Luís” segue a
gustarme tanto que procuro non pasar por diante desa docería, pero tamén aclaro
que no teatro sempre me molestan os excesos. E nesta obra superan o límite de
velocidade permitida para que os corazóns non estoupen. Nin tanto, nin tan
pouco.
Cando saín, despois de que a actriz Areta Bolado
recollese, ben merecido, o seu nomeamento como Xograresa do FIOT, camiño do
Mercado Municipal, para ver a Joaquín Pajarón, pasei polo Casino 1889, para
liberarme de tanta tenrura difícil de soportar, a escoitar a Lowcos, (son fan declarado), que presentaban
un disco colectivo dos de San Campio de Cances, sempre tan activos e creativos.
Aí dinme conta que non me convertera nun moneco máis daquela casiña tan triste
como agarimosa e fun rir un pouco.
Joaquín Pajarón, “paisanu” meu, que tamén vivín a
primeira década da miña vida en Avilés, debulla unha chea de ocorrencias
divertidas, ben estruturadas e feitas con picardía. Non é moi distinto doutros
tantos que se dedican a darlle a volta ao calcetín que levaron onte e volver a
poñelos para que parezan limpos. (Pensen que non leron o que acabo de escribir.
Desculpen). Realmente estaba xogando a escribir un monólogo destes que tanto
trunfan, pero non o consigo.
Será que no teatro actual esquecéronse de que sen arquitectura non hai castelo que se sosteña en pé? Mellor parar. Será que falo coa miña propia sombra, Profesor De La Viña, mentres escoito “Non credere” de Mina?
Saúde e longa vida…
NOTA: ESTE ARTIGO FOI PUBLICADO NA EDICIÓN DE BERGANTIÑOS
DE LA VOZ DE GALICIA



Comentarios
Publicar un comentario